Hanna å Sofie kan själva:D

2008-04-21 @ 20:58:33 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Jajamensan det blev vi tvugna att bevisa eftersom mammsen å pappsen drog till Barcelona i torsdags. Lyllos dom. Men det förtjänade dom faktiskt, dom har slitigt mycket med jobb och allt på senaste tiden.. Soffan å jag passade på att leka lite "ansvarstagande" för en gångs skull och åkte till coop för att storhandla, städade badrummet och tillverkade en kryddrabatt av sandlådan på baksidan (okej det sistnämda var sofies projekt faktiskt, hon överträffade mitt egna lilla badrumsstädande måste jag erkänna;)).
På torsdags kvällen var jag Hanna och Vicki lite sentimentala och drog till Karby för att kolla in Öppet Hus och 9ornas Cabarét. Det var nice! På fredagen var jag ledig (:D:D:D:D:D) passade då på att rida mitt första dressyrpass på Olympus för Birre och senare på kvällen vare dags för jobb, d va rätt nice. Det var däremot inte riktigt lika nice att gå upp kvart i 6 morgonen efter (lördag!) för att åka till jobbet igen. Men när man väl kommer dit och börjar bygga äppelberg, rensa bland paprikorna och trava upp massvis av basilikakrukor med etiketten åt rätt håll (mycket viktigt enligt mig) så är det ganska kul faktiskt och tiden rullar på rätt fort. Men måste nog erkänna att det är rätt skönt när klockan slår ett och det är dags för hemgång;)
På eftermiddagen kom Alex och hans kompis Fredrik hem till oss. Dom ska spela in en musikvideo (skolprojekt) och jag och Olympus (!) ska vara med. Så vi pallrade oss ner till stallet, jag fixade i ordning Olympus med vitt fint schabrak och allt och sen drog vi ner till ängen. Omgivningen är ju viktig för kamerafolk;) Scenen skulle föreställa en dröm så jag skulle komma galopperandes utan hjälm iklädd en gräddvit klänning och ballerina skor. Olympus tyckte det var spännande med kamerastafli och grejer mitt ute på ängen så han flaxade runt lite och ett tag trodde jag nästan jag skulle åka av, men allt gick bra i alla fall:) phu!
Eftersom vi va så inne i filmandets värld så fick vi för oss att spela in ett matlagningsprogram medan vi lagade middag, om du är intresserad av att kolla:

http://www.youtube.com/watch?v=-TD-inx9OnA
http://www.youtube.com/watch?v=9ECuXDxT1Oo&feature=related


OBS! del ett och två;)

Dagen därpå hämtade Sofie å jag mamma å pappa vid flygplatsen, lite bruna hade dom allt blivit *avis*!!!
Dom hade gjort en massa spännande, bl a kollat på gaudí arkitektur, varit på barca match (!!!) och tagit det kola! Fett nice!!
På hemvägen åt vi glass!:D

Chaooo hare!!

H

Kommentarer

Postat av: Limpan

Heejsan tjejen,
jag antog att det var du som hade skrivit ett inlagg pa min sida, haha :P sag ut som din stil att skriva liksom :P Jag kommer antagligen var kvar i spanien och fira min fodelsedag, lite trakigt men jag far fixa nan liten fodelsedag hemma sen ocksa, jag kommer aka till sverige typ den 14 Juni och sedan var hemma i 2 veckor, seedan aker jag ner igen till spanien och ar har till slutet pa Juli da mamma och pappa kommer ner med bilen och nar dem aker hem aker jag och Paolo med i bilen :) Saa vi far traffas i Juni, sen blir lite uppehall igen, men i Juli flyttar jag hem igen :) Hoppas att allt ar bra med dig, det later som att du har det bra dar hemma :P Kul projekt alex och hans kompis gor
;) Ha det best och halsa alla !! Lycko Mimmmi & Robban ;) haha, Pussssss !

2008-04-22 @ 16:47:54
URL: http://liimpans.blogg.se

Postat av: Julia

HAHAHAHA, "Idag har vi kommit hem till familjen Axelsson här i Norrtälje..." WTF?!?!?! NORRTÄLJE?!?!?! HAHAHAHHA

2008-04-24 @ 23:10:10
URL: http://juwlea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback