Kaffe å fika är det lika?

2008-03-28 @ 14:07:52 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Halloj!!
Påsklovet har precis som alla andra lov rullat på i rasande fart och redan idag är det fredag.
I onsdags var jag och fikade med Hanna, det var jättemysigt. Vi tog den kända blå bussen in till tekniska och åkte sedan vidare med tunnelbanan in till Östermalmstorg. Där hoppade vi av i hopp om att hitta ett kafé som jag hade blivit tipsad om av en kompis. Jag är verkligen sämst på att hitta på en del ställen i stan och alltid lyckas jag gå upp för fel uppgång just vid denna tunnelbanestation. Jag vill komma upp vid Stureplan men lyckas alltid komma upp vid Östermalmstorg. Så än en gång fick jag leka turist i min egna hemstad, dvs ta upp stadskartan och springa runt och fråga folk efter vägen. Till slut hittade vi var vi själva var på kartan, vår destination Café Saturnus, och efter en stund även vägen dit.
Det blev en ganska mysig promenad, solen sken och det var blå himmel men ruskigt kalla vindar!! Så jag var glad över att ha tagit beslutet om att ha på mig dunjackan även denna dag. Till slut kom vi fram till Café Saturnus och klev med glädje in i värmen. Det var ett fint litet café, ganska trångt mellan borden men ändå med en härlig stämning. Kanelbullarna var precis som jag hade läst i en annons om det här stället, ENORMA! Dom låg fint upplagda i en hög vid betaldisken och såg riktigt lockande ut! Men både jag och Hanna insåg att en sån där bulle får man aldrig i sig själv så istället beställde vi latte med en varsin croissant (något jag lärde mig äta i England;)). Vi satt länge och fikade och snackade skit om allt möjligt, precis sådär som man ska när man är ute och fikar:D Riktigt tjejskvaller som alltid är lika roligt att höra...! Vi bestämde oss för att vi måste åka tillbaka nån gång till det här lilla cafét för att dela på en sån där stor kanelbulle!!
Efteråt drog vi vidare mot t-centralen där vi träffade Kajsa och sen bar det av hemmåt Brottby igen. Senare på kvällen sammanstrålade vi igen på hoppträningen på Söderby:) En helt klart lyckad dag!!

Hare bra!

H

Kommentarer

Postat av: anna

svar: I KNOW! XD

2008-03-29 @ 10:22:33
URL: http://annasch89.blogg.se

Postat av: Dostaney

hoppas du får en bra dag =)

Förresten var med & tävla om en mobil på min blogg.

2008-03-29 @ 10:28:31
URL: http://dostaney.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback