Sol vind men inget vatten i alla fall:)

2008-03-29 @ 10:49:30 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Jappsi, så är vädret nu i Stockholm vad det verkar. Blå himmel och sol men blåååååååååååsigt!! Men regn har vi klarat oss utan ett tag, skönt!! Och snön, snälla det räcker för i år!! Hoppas det håller i sig och att vindarna avtar lite så man kan ta på sig dom nyinköpta vårkläderna nån dag^^

Var i stan en stund med Alex igår och det var mysigt. Vi började i gallerian och gick sedan ut på Drottninggatan med destination Slussen. Jag blev som vanligt kaffe sugen och gick in på Wayne´s Coffee och köpte en kaffe, mmm så gott i kylan:) Drottninggatan är ganska fin tycker jag, det finns ju liksom lite allt möjligt. Mot plattan och det hållet är det väl mest dom vanliga modebutikerna som H&M, Lindex, VeroModa, Zara etc. Men ju närmare Gamla Stan man kommer desto mer turist och souvenirbutiker finner man. Vi gick in i en CD butik som är ganska nice, man köper ju aldrig CD numera men det är ganska kul att gå runt och titta för man kan hitta riktigt schysta skivor!! En riktigt mysig gata är Västerlånggatan i Gamla Stan. Tyvärr är den ju överraserad med turister och skyltfönstrena är fulla med älgar med Sverigetröjor, men kollar man noga kan man hitta ett och annat mysigt café också;) Även fast man sällan hittar nått att köpa på denna gata är den ändå ett MÅSTE när man är och julhandlar i stan, bara för den där stämningens skull:)

Väl framme i Slussen gick vi in på Monki, klädföretaget som precis blivit uppköpt av H&M. Jag gillar deras kläder grymt, plus att dom har blandade priser, du kan hitta en riktigt schyst t-shirt och den kostar 100 spänn och itne 500 liksom;) Deras inredningsdesign är också cool, alla deras butiker har samma stil liksom och det skapar en grym stämning som gör att man alltid går in i en Monkibutik när man ser en:)

Till slut träffade vi Mamma som vi hade stämt träff med och drog då vidare hem till Brottby:) Sköna gröna Brottby...

H

Kommentarer

Postat av: KLara

god morgon :) hoppas du får en bra lördag!

gå gärna in på min blogg och rösta på vem du tycker bär upp klänningen bäst! Cameron vs. Pink!

2008-03-29 @ 11:02:35
URL: http://lifeofklara.blogg.se

Postat av: Jeanette

Jag håller med dig om vädret. NU får det vara nog tycker jag. Sommar, ja tack! :)

Med mig är det bra, mycket plugg bara:/ men men
själv då,rullar det på? :P

2008-03-29 @ 14:54:22
URL: http://muppungen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback