Party party:)

2008-05-26 @ 14:32:39 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

Jaså ere måndag nu igen:) Helgen har varit fullspeckad som vanligt! Men bara me roliga grejer den här gången:D

Lördagen var nog den längsta dagen i mitt liv hittills. Klockan ringde 05:00. Upp och hoppa, på med kläderna, ner till stallet, packa in hästen i transporten å dra iväg 2 tim norrut till Älvkarleby på hopptävling. Gjorde första starten runt 9 på morgonen, de 2 första hindrena gick super sen gjorde jag en snygg (!) avsittning på hinder nummer 3. Blev lika snopen som vanligt och ledde irriterat ut Olympus från banan och konstaterade för mamma och pappa att jag minnsann skulle sluta hålla på med hästar! En kvart senare hade den värsta ilskan runnit av och det hela blev en komisk grej istället haha:)
Taggad inför nästa klass! Red fram Olympus kändes helt ok, in på banan, Olympus får för sig att göra en tjusig piruett 3 meter innan första hindret, härligt, får lägga en volt, blir ursinnig å rider på med benen som aldrig förr och Olympus hoppar som en gud resten av banan!! Vid fick med oss ett pet också men det är bortglömt i tanken på höjden han hade över hindrena resten av banan. Riktigt nöjd med den rundan faktiskt, det var en arbetsseger;)

2 timmar hemmåt igen, packa ur hästen å alla grejer, springer upp till huset, damsuger och plockar i ordning, tar en dusch fixar sminket och käkar en rostad macka med skinka. Sen börjar folket droppa in. Mina kompisar Alex kompisar:) Vi hade supernice hela kvällen! Kollade lite på schlagerfestivalen, spelade lite kort, käkade cashewnötter å drack sprit/vin/alkoläsk whatever:P
Sängen blev det klockan 04:00 haha

Söndagen gick väl mest åt återhämtning från kvällen innan, men jag hann även med att testa ett nytt recept, mörkt bröd med äppel och honung. Hade behövt ha i lite brödkryddor för smakens skull tror jag...

Jag och mamma var över till grannen en stund vars tvilling döttrar fyllde 10 år:)  Och att icke förglömma! Det var ju morsdag!! När soffan kom hem från jobbet strax efter 10 fick mamma en fin liten rosa t-shirt av oss:)

Vad fick din mamma?

H


Kommentarer

Postat av: julia

Hahaha, ja det kan jag ha gjort! Står det "WMdata typ 30 år" eller nåt sånt på dem??

Nä jag vet, jag bytte kläder för jag kände mig inte bekväm i den. Jag såg ut som en fläskboll...

2008-05-27 @ 14:44:29
URL: http://juwlea.blogg.se

Postat av: Linda

Åhh vad gulligt sms jag fick imorse :D Tack så jättemkt! Busiga lilla Olympus då :P Tror nog inte det är så lätt att sitta kvar när det är en häst som busar :P Jag har ju inte speciellt mkt kunskap om hästar, men det borde göra ondare än att falla av en ponny :S.. :P Min mamma fick ordet: Jag älskar dig på morsdag.. Hon får en liten present från spanien sen också :P

Vad trevligt kvällen lät som du skrev om. Tänk vad roligt det skulle vara när jag och Paolo kommer till sverige och vi kan umgås tillsammans! Våra underbara chilenare :)

Ha det bääst ! Pussar i massor, ses snart !

2008-05-27 @ 16:14:44

Postat av: Mamzi

Min mamma fick ett sms mitt i natten! Innan jag gick o la mej på lördagen kom jag på att klockan gått över till söndag och det därmed var MorsDag...! Tänkte att det var lika bra att passa på annars har jag glömt det när morgonen kommer... Hon blev mäkta förvånad när telefonen pep mitt i natten i Nyköping...!!
//Mamzi

2008-05-29 @ 11:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback