Lördag

2008-11-01 @ 15:36:55 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Började dagen på mitt favorit sätt med en härlig joggingtur. Därefter blev det en mysig frukost med föräldrarna och sen en skrittur i solen med Olympus:) 

Gjorde mig i ordning ganska snabbt och drog in till stan för att köpa lite grejer till Halloweenfesten ikväll. Men först blev det lunch på Bellmans vid Hötorget:) På Buttericks var det FULLT med folk.. Trodde att alla andra redan hade köpt sina halloweengrejer, men det hade dom tydligen inte..:/ Köpte ett snyggt skägg till Alex.. (får inte avslöja mer än så), men det som jag behövde, (tänker inte avslöja det heller) var förstås slut:/ Så jag bestämde mig för att göra ett försök i en annan butik. Hade för mig att jag hade googlat mig fram till en maskerad affär på Roslagsgatan kvällen innan men var inte helt säker. Aja, lika bra att chansa. Så jag frågade en tjej inne på Buttericks om hon visste var Roslagsgatan ligger. Hon gav mig en LÅÅÅÅÅÅÅÅNG beskrivning som jag inte minns ett skvatt utav men jag fattade åtminstone att det låg i närheten av Odenplan och Stadsbiblioteket. Så jag letade fram en stadskarta, stirrade på den och alla gator runt Odenplan i cirka en halvtimme (överdriver) och hittade tillslut Roslagsgatan. Memorerade hur jag skulle gå, tog tunnelbanan och försökte leta mig dit. Tro det eller ej men jag LYCKADES!! Affären heter "Skrattkammaren" och har ett roligt utbud av maskeradkläder. Tyvärr fanns inte exakt vad jag letade efter, det var slut precis som på Buttericks, men jag hittade åtminstone nått liknande som får duga;) 

Efter min lilla stadsvandring var det raka vägen till Midsommarkransen och en kopp kaffe!! 
Och nu sitter jag här :) 


Hoppas ni alla får en mysig Halloween kväll:)

Enjoy;)

H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback