Varför reagerar ingen..?

2009-08-26 @ 21:35:29 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Hej på er. Hoppas allt är bra, med mig är det toppen:)

Har gått och funderat samt blivit riktigt irriterad på en grej de senaste dagarna.. Som vi alla vet så är det ju bara ett par dagar sen som VM i friidrott 2009 avslutades i Berlin. Det var en vecka fylld av bragder, världsrekord och överraskningar. Häftigt:) Självklart får alla stora arrangemang så som VM och OS otroligt mycket uppmärksamhet och publicitet, vilket är toppen! Jag menar, vi alla är ju engagerad på ett eller annat sätt, även fast man inte sitter och stirrar på TV:n non stop under VM veckan (som min pappa..) så vill man ju ändå att det ska gå bra för svenskarna :) TV och tidningar vet precis vad folk vill läsa och kryddar gärna till allt lite extra. Dopingskandaler och till och med ett eventuellt könsfusk var de riktigt stora bomberna som exploderade i media det här VM:et.. Men varför har man inte hört ett endaste litet knyst, inte ens en liten notis eller ett ynka citat om det som jag blir helt jäkla förskräckt och ärligt talat lite äcklad över, nämligen storleken på de kvinnliga idrottarna! Jag menar HALLÅ?! KOLLA SJÄLVA!







Hur kommer det sig att ingen ens kommenterar hur smala dom är?! Visst, de är idrottare, det vill säga slanka, smidiga och starka. Men det måste vara något mer bakom det här. Det KAN inte vara hälsosamt att se ut sådär. Det kan omöjligt vara så att deras kroppar mår bra, eller till och med bättre än bäst vilket de borde göra om de ska kunna prestera på ett VM. Jag ger största DISSEN till all media som inte ens verkar bry sig om detta.. Jag menar, alla andra skandaler hamnar ju på förstasidan, varför inte den här? Är det okej att se anorektisk ut för att man hoppar höjdhopp eller? Detta kroppsideal som är så omdiskuterat och uppmärksammat i andra sammanhang, existerar det inte ens i friidrotten? Jag är besviken... De borde skämmas.

Enjoy;)

H

Kommentarer

Postat av: Sandra drömkaka

Åh tack jag älskar baka cupcakes & dekorera dem & sen smaska i mej dem ;) !

Men kolla in idag så får du recept på nå helt magiska cookies, snabba att göra & ljuvligt goda :)



Håller med dej, det är verklogn bara skinn & ben på deras kroppar. Som tandpetare usch. De skulle få sej en hel massa ton kakor de!

2009-08-26 @ 21:55:57
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Postat av: missh (jennie)

Håller me dej HELT O HÅLLET!

2009-08-27 @ 19:02:27
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Postat av: Molly

jag håller med dig helt och hållet. tyvärr är det väl så att man är van. idrottare från t ex ryssland har ju alltid varit så smala, det fanns väl en som man kallade för sparven från minsk? jag menar inte att det är okej att dem är så smala (magra) men jag tror att det lätt är så att man blir "blind", eller jag vet inte :s



ha en bra fortsättning på veckan :) kram

2009-08-27 @ 22:06:00
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Postat av: missh (jennie)

jaa, jag har ALLTID TÄNKT SÅ, varje gånng o speceillt höjdhopparna o de som springer långa lopp!

Antingen vågar ingen säga nåt elelr så kanske de ttror att de ska va så pga deras idrott...?

2009-08-27 @ 22:15:37
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback