Kan inte sova...

2009-07-07 @ 05:40:15 Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()

...fattar inte varför men har legat och rullat runt i sängen i evigheter nu. Vilken tur att jag har min lilla hpMini att plocka fram;)

Eftersom jag inte har nått bättre för mig tänkte jag dela med mig av gårdagens middag; pastasallad med parmaskinka!



Ingredienser (4 pers):
500g fullkornspasta, gärna skruvar
salt
1 burk kärnfria svarta oliver
1 burk strimlade soltorkade tomater
250g fetaost
½ kruka basilika
olivolja
1 paket (ca 15 skivor) parmaskinka

Koka pastan i saltat vatten enligt förpackningen. Se till att den inte blir överkokt! Undertiden pastan kokar, hacka basilikan grovt, skär fetaosten i tärningar och gör rullar av parmaskinkan som du lägger på ett separat fat.. När pastan är klar, häll upp i ett durkslag och spola kallvatten över den snabbt. Häll sedan upp pastan i en fin serveringsskål och blanda i allt utom parmaskinkan, börja med olivoljan. Tänk på att det såsiga i burken med soltorkade tomater också ska ner i pastasalladen, det ger en fyllig smak och gör pastan saftig.


   


Enjoy;)

H


Kommentarer

Postat av: H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

Hoppas att du får en bra dag sötnos!

puss och kram, http://esth.blogg.se

2009-07-07 @ 10:38:17
URL: http://esth.blogg.se/

Postat av: H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

ja, det ska jag. :) dudå?

2009-07-07 @ 12:19:22
URL: http://esth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback