Har betsat möbler med mamma

2009-06-22 @ 21:40:54 Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Heej på er,
igår kväll kollade Alex och jag på "Confessions of a shopaholic". Den va bra, men ingen höjdare direkt:) En riktig tjejfilm egentligen men jag tror ändå Alex tyckte den va helt okej;)

Idag har varit en lugn men ändå händelserik dag. Har hjälpt mamma att betsa nattduksborden till hennes och pappas sovrum. Dom var så jävla fula innan och nu är dom skitsnygga!! :D Fråga mig inte vad "betsa" innebär, det är väl typ som att måla fast att färgen är lite mer som vatten i konsistensen och resultatet blir lite geneomskinligt. Fint blev det i alla fall!
Resten av dagen spenderades i solstolen med en bok. Håller som sagt på med Åsne Seierstads "Hundra och en dag". Den är grymt bra! Tyckte den var lite seg först men nu har jag verkligen kommit in i den! 



Såhär tråkiga var dom innan betsningen..




å såhär snygga var dom efteråt!!




Fixade en smarrig fruktsallad till mig och mamma som lite belöning efter det hårda arbetet med betsingen;) Apelsin och nektarin skuret i bitar med ringlad honug och krossade mandlar på toppen, mums!;)



Ikväll blev det ett spontant restaurangbesök i Vaxholm. Me like;) Jag käkade stekt strömming med potatismos och lingon, en riktig klassiker ;)

Enjoy;)

H

Kommentarer

Postat av: Jenna

Jag med! Det är lätt dagens bästa måltid, så varför inte lyxa till dem ;)

2009-06-22 @ 22:16:27
URL: http://jennas.blogg.se/

Postat av: Ellinor

Det blev ju skitbra!

2009-06-24 @ 14:55:47
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback