STUDY.

2010-12-14 @ 13:43:55 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


På torsdag skriver jag sista tentan för mitt första år på JMK. Det är kvantitativa forsknngsmetoder det handlar om. Det är komplicerat. Har på något underligt vis tagits tillbaka till matematikens värld, något jag verkligen inte hade förväntat mig den dagen jag fick mina IB-betyg. Jag var DONE med matte. Men icke. Inte ens en sån samhälls och ord-inriktad linje som journalistik kan hålla matematiken utanför mitt medvetande. Jag måste ta mig an den!

Sitter hemma i soffan med mystofflor och långkalsonger. Osminkad med håret i en slarvig hästsvans. Kaffekoppen är tom, nu igen. Har varit ute och D-vitamin-boostat en gång tidigare idag, ska nog ta mig en sväng till nu innan jag pluggar vidare. Jag SKA lära mig grejen med signifikanstest och mätnivåer! Hur kommer det sig att det var så mycket lättare på engelska i gymnasiet?? Maria, hjälp mig!!

Enjoy;)

H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback