2010-03-10

2010-03-10 @ 23:01:48 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Har varit vaken alldeles för många timmar.. Klockan ringde strax efter 4 i morse, då var det dags att stiga upp för att hinna till jobbet i tid. Resten av dagen har det varit full rulle som vanligt =)

Har bestämt mig för att ta tag i en del grejer fram över, typ MITT LIV! ;) Har planer och drömmar för framtiden som jag tänker se till att genomföra. Har kännt mig så lost i  mig själv så länge nu. Pallar inte att bara gå runt och vänta på att allt ska lösa sig av sig självt. Man måste själv vara den som ser till att saker blir som man vill, och om man inte vet vad man vill, ta reda på det! Chansa! ;)





Enjoy;)

H


Kommentarer

Postat av: Zarah

Sa du har kommit in i en liten planerar/tankarperiod :)



Jag maste saga att nar jag akte sa valde jag det bekvamaste sattet, dvs aka med en sprakreseformedlare. Bestallde material fran alla jag kunde hitta och laste sonder dem tills jag hade bestamt mig for var och med vilket foretag (avista blev det). Trode att de lagger pa en massa avgifter men sa ar det inte alls, sa jag kan helt klart rekomendera att aka med liknande (titta noga tt de inte lagger pa avgifter vilket nagra gor). De har mycket kontakter och erfarenhet sen tidigare fast hade jag haft tid/ork skulle jag nog gjort det sjalv.

Boendet ar nog det mest kluriga, jag var dum nog att bo pa studenthemmet som avista hade konsakt med. Visade sig att det i princip ar det dyraste/samsta (552 euro/manaden) alternativet. Om du inte far kontakt med nagon som bor dar nere innen du aker sa tycker jag att du ska bo pa hostel forsta tiden och sen leta dar nere. Redan forsta veckorna fick jag massor av tips och erbjudanden om billiga och bra boenden men tyvarr sa ar jag bunden i ett kontrakt.



Nar det galler val av skola sa ar det viktigast att du tittar om den ar godkand av csn (star oftast om du tittar pa sprakreseformedlares hemsidor). Da far du enkelt studiebidrag/ ev studielan vilket an dumt att strunta i, minsta lilla cent ar viktig sen ;)

Vill du sa ar det bara att leta efter skolor pa google och anmala dig direkt till skolan. Egentigen bast da det inte ar mellanhander och info (ex datum) kan vridas vilket jag markte.

Nar det galler forsakringar sa kontakta ditt forsakringsbolag. De har ofta nagon slags utomlandsforsakring for langre resor. Sett att flera sprakreseformedlare forsoker fa in extra pengar genom att saga att de har en komplett forsakring som du borde ha.



Nu har du lite smatips. Bara fraga om det ar mer du vill veta.



Kram

2010-03-11 @ 10:30:29
URL: http://bloggazarah.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback