GE...MIG...KAFFE..NU!!!!!!!!!!!!

2010-03-22 @ 16:36:17 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kaffeabstinens så det heter duga!! Kaffeburken gapade tom i morse så jag fick helt enkelt klara mig med te. Tänkte att det minsann kan vara bra för mig att klara mig utan kaffe en dag, jag är ju helt klart beroende. Till en början gick det riktigt bra, men fram mot lunchtid började suget sätta fart ordentligt! Jag rotade igenom ALLA köksskåpen efter något som kunde fungera som ett substitut, det ända jag hittade var nått kaffepulver med marabousmak som man skulle blanda med varmt vatten. Självklart testade jag det. Men icke, det smakade mer som varm choklad, gott i och för sig men inte tillräckligt koffeinrikt för mig. Riktigt illa blev det när jag suttit med skolböckerna ett tag och huvudet började verka nått så fruktansvärt. Ringde till pappa och kollade när han skulle komma hem och om han kunde köpa med sig kaffe. Jo det kunde han, men jag hade 1½ timmes väntan framför mig..
Bruuuuuuuum, när bilen körde in på uppfarten var jag inte sen med att ta emot ICA-kassen med det värdefulla innehållet. Gott. Nu har jag druckit 3 koppar inom en timme. Ska nog gå och ta en fjärde.

    

Mitt kaffeberoende är läskigt. Det brukar bli en 4 koppar innan lunch, och sen minst 2 på eftermiddagen. Dock aldrig efter klockan 6 på kvällen, då kan man inte sova. Men åå så gott det är.. Och hur tusan ska man kunna sluta när man får sån huvudvärk och mår så dåligt om man inte dricker? Pyttsan..

Enjoy;)

H


Kommentarer

Postat av: Zarah

Oj, du har inte funderat på att vänja dig av med Kaffe? Jag gjorde det för lite mer än ett år sedan, helt underbart att inte känna "jag MÅSTE ha kaffe" ;)

2010-03-23 @ 13:12:59
URL: http://bloggazarah.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback