Resumé

2010-05-26 @ 19:25:00 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Något som alltid har fascinerat mig är tid. Är det inte lite läskigt, att den är helt omöjlig att stoppa? Lika omöjligt är det att få den att gå fortare. Den rullar på i samma takt och tempo, dag in dag ut, år in och år ut. Oberoende vad vi tycker om det. Ändå har man så olika uppfattningar om tid. Ibland känns det som att den flyger förbi och ibland som att den står helt still.

I morse funderade jag lite på det här senaste året. För det har nämligen gått väldigt fort. Det som mest har fått mig att tänka tillbaka på hur livet såg ut för ett år sen är nog alla studentförberedelser i form av mössor, inbjudningskort och fester som man ser och upplever för tillfället. Kan inte fatta att det är ETT HELT ÅR sen jag var mitt uppe i mina studentförberedelser?! 
Men det jag minns allra mest från förra våren är mina IB studier som led mot sitt slut. Fan va jag pluggade!! Jag satt dag in och dag ut, timmar timmar åter timmar och föreberedde mig för proven. Jag kommer ihåg att jag kände att tiden inte räckte till. Jag levde i 190 hela tiden och hann aldrig riktigt stanna upp. Nu är livet så annorlunda. Jag har jättemycket tid. Och på något konstigt sätt så är det stressande att ha så mycket tid till övers. Vad gör jag egentligen av all tid? Låter jag den rinna förbi helt oanvänd? Kommer jag ångra mig? Är det kanske bra för mig att ta det lugnt ett tag? Jag vet liksom inte riktigt vad jag vill med livet! Men jag vet vad jag vill göra i år, och jag vet vad jag vill göra nästa år. Sen får vi se!

Man får inte glömma bort att leva! ;)



Enjoy;)

H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback