Allmänt irriterad.

2010-10-29 @ 20:38:22 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()




Nu får folk fan ta å skärpa sig! Jag vet att jag är småaktig och att jag verkligen inte borde bry mig om sånt som jag ändå inte kan ändra på, men just idag höll jag på att få nog.
När sommaren lider mot sitt slut och löven börjar falla av träden kommer även kylan. Man är envis och försöker in i det sista att utnyttja de nyinköpta sommarkläderna i hopp om att hösten kanske ändrar sig och försvinner igen. Men det gör den inte. Vi får acceptera de gula löven och de isiga morgnarna, hösten är ju en förhållandevis vacker årstid. Det tycker vi alla. Men hösten har även en del mindre smickrande egenskaper. Med lövgatorna kommer även förkylningarna som ett brev på posten. Konstigt nog verkar vi lika förvånade över den årliga influensatiden som vi är över de första snöflingorna. Vad att göra?!
Till alla er som sitter och snörvlar, hostar, snyter, snorar, harklar och gör en massa andra ÄCKLIGA ljud med era kroppsvärskor på bussen och i tunnelbanan, jag ger er TRE alternativ: SLUTA eller gör det ni gör TYST OCH DISKRET! Eller ännu bättre, STANNA HEMMA så slipper vi andra bli smittade!

Enjoy;)

H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback