Vad är sanning?

2008-04-09 @ 22:16:40 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Vårat topic på TOK presentation idag..
Man blir nästan lite knäpp av att tänka på det där med sanning..
Jag menar, finns det verkligen något som vi kan vara heeeeeeeelt säkra på att det verkligen är sant?
Att jorden är rund?
Att 1+1=2?
Att om jag släpper ett äpple i luften så faller det till marken?

Men kan vi verkligen vara helt säkra bara sådär? Jag har aldrig sätt jorden på så långt avstånd, tänk om 1 egentligen betyder 3, då är ju 1+1 faktiskt 6!! Och äpplet, jag det måste jag ju faktiskt släppa och se efter innan jag kan säga att det helt säkert kommer falla till marken,, eller?

Okej, det där förklarar bara hur flummig en TOK lektion kan vara hahahahahaha

H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback