Wannabe stadsbo!!

2008-02-08 @ 13:05:43 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

Halloj allesammans, hoppas läget e bra!

I går efter skolan åkte jag hem till Alex. Det var jättemysigt, vi käkade pyttipanna (även mitt smeknamn;)), kollade TV och Alex lärde mig lite grejer på photoshop:) Alex började 8.30 idag så han fick gå upp hyfsat tidigt för att hasa sig iväg till skolan, själv börjar jag inte förän 14.45 och därför låg jag kvar några minuter extra:) Men gick ändå upp runt halv nio, tog som vanligt en dush, åt frukost och gjorde mig i ordning. Sen tog jag tunnelbanan till Hornstull där jag förvirrat valde en uppgång på måfå och hoppades att jag inte skulle hamna helt fel. Väl uppe ovan mark märkte jag ganska snabbt att jag inte riktigt befann mig där jag hade hoppats.. Skulle ta buss nr 4 till Odenplan, men vid den här busshållsplatsen fanns det ingen buss nr 4:S Iaf, med mitt oerhört välkänt braiga lokalsinne (host host inte) förstod jag ganska snabbt att jag bara beövde korsa gatan och ta bussen som gick åt andra hållet, det var nämligen buss nr 4:) Stolt över mig själv hoppade jag på bussen och åkte genom ett alldeles underbart vackert Stockholm!! Solen sken och det var en sån där kylig morgonkänsla längs alla gator. Shit va jag önskar att jag kunde åka stadsbuss till skolan varje dag..... När jag kom fram till Odenplan hoppade jag av och gick längs med Odengatan med siktet inställt på stadsbiblioteket. Väl där klev jag in lite blygt livrädd för att göra för mycket oväsen av mig. Det första jag gjorde var att sätta mobilen på ljudlöst och det var ju tur eftersom ungefär 30 sek senare ringde min kära mor:) Gick ut igen och ringde upp, snackade lite och gick senare in igen och satte mig i salen bland alla universitetsmänniskor (fördommar host haha skojja;)). Tog fram min bok, läste ut den och pluggade sedan lite biologi.
Efter det gick jag ut igen, stolt över mitt initiativ att plugga lite en sån härlig förmiddag, hoppade åter på 4an och åkte till tekniska högskolan där jag bytte till tåget mot Österskär. När jag satt på tåget funderade jag på hur mycket jag skulle vilja bo i stan sen när jag är äldre.. Allt finns så nära, både kommunikationsmedel och affärer,, att få sitta där på tunnelbanan med alla andra med en latte i handen varje morgon,, mmm det är sant, jag är lite wannabe stadsbo..men men, till dess duger Brottby alldeles utmärkt;)
Väl framme i skolan käkade jag lunch, och nu står jag här och bloggar lite medan jag väntar på att min svenska lektion ska börja:)


image20


Nästa inlägg kommer förhoppningsvis innehålla en photoshop produced picture som Alex har sagt att han kan göra åt mig:):)

Hare braa alla!!

Kommentarer

Postat av: Julia

Men lilla Hanna vad är det jag ser?? 3 STAVFEL!!!! Hahaha du är vän med fel svensk-nörd ;)

Pussar

2008-02-08 @ 18:02:15
URL: http://juwlea.blogg.se

Postat av: Linda

weena chilena ! hihi (A)
vad myysigt du och Alee verkar ha det :)
Skulle vara skitmysigt om vi kunde vara tillsammans med vara chilenare en dag :) (a)(a)
en stoooor Kraaaam fran spanien :)

2008-02-09 @ 23:44:09
URL: http://liimpans.blogg.se

Postat av: Madde

Jag vill också flytta till stan! Tänk alla möjligheter, alla dörrar som öppnas för brottby-bor som oss! :)

2008-02-10 @ 00:57:57
URL: http://neonlight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback