Tack OS för att ni bidrar till en bättre miljö..

2008-07-23 @ 17:41:37 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Halloj!!

Idag tänker jag vara grymt tråkig och bitter! Jag tänker nämligen vara lite neggo mot OS som snart kommer dra igång i Peking.
Härom kvällen satt jag och mamma och kollade på 22 nyheterna på 4an. Det snackades om diverse Irak händelser som vi har blivit ganska vana vid. Sen kom det ett reportage som enligt mig helt stood out!
Man "hyllade" OS i Peking eftersom man nu har satt upp en lag över att invånarna där endast får köra bil varannan dag, detta beslut togs för att minska luftföroreningarna inför de kommande tävlingarna. Jag trodde jag skulle tappa hakan! Javisst, det är jättebra att man gör något sådant för att värna om miljön, och det kommer säkert bli ett positivt resultat, men efter alla år av tydlig information och kunskap om vilka förbättringar våran miljö behöver men utan att särskilt mycke har gjorts åt saken, tycker jag att det är rent ut sagt PINSAMT att så mycket händer bara på grund av OS!!
OS tävlingarnas framgång tycks vara viktigare än vår egna planet.




Tack å hej leverpastej!!

H

Kommentarer

Postat av: Alexander

yaaaaa po förlåt att jag skriver kände mig bara tvungen jag vet

Att du blir så ledsen när ingen kommenterar så det här kanske gör dig glad? Hehe

Såg en en dokumentär av peking och då vare nått med invånarna som förlorade sina hus pga OS inte bra...

Puss på dig

2008-07-24 @ 01:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback