England

2008-03-20 @ 21:49:02 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Tjeeeena!

Ber om ursäkt över att min blogg varit så ouppdaterad ett tag nu,, men jag har faktiskt en mycket bra bortförklaring.... Jag har varit i England!!
Åkte på studieresa med ett par klasskompisar och 2 lärare till Cambridge. Vi var borta 5 dagar och han se mycket av både Cambridge, Peterborough och LONDON:D

Onsdag:
Gick upp runt 5 för att hinna i tid till t-centralen där vi alla skulle samlas klockan 07.15. Började som vanligt med en varm dush, havregrynsgröt och apelsinjuice för att vakna, vet inte riktigt om det hjälpte en morgon som denna... Kom till centralen i tid i alla fall, därifrån skulle vi ta bussen till Västerås flygplats. Den resan spenderade dom flesta halvsovande^^

Västerås flygplats, kan jag säga, är den absolut minsta jag sätt i hela mitt liv! "Lyfter det plan härifrån??" Var min första tanke när jag klev av bussen. Men det gjorde det tydligen, för ca 3 timmar senare var vi plötsligt på Stansted flygplats i England:D Vi åkte tåg till Cambridge och kom trötta fram till vandrarhemmet där vi skulle bo. Vi tog en powernap och gav oss sedan ut för att utforska Cambridge:D Massor av nice shopping, allt från söta te butiker till riktigt stora modekedjor. Sen det bästa av allt, det som vi alla hade längtat så mycket efter.... STARBUCKS!! Jag köpte en "Cinnamon Dolce Latte", alltså latte smaksatt med kanel, karamellsås och en redig klick vispgrädde på toppen, mmmmmmmm!!!
Senare på kvällen blev det indisk restaurang, god mat men rätt knasig service..:S Somnade vid 9 eller nått förväntansfulla inför torsdagen:)


           



Torsdag:
Första utflyktsdagen var den tidigaste, tror vi gick upp runt 6 för att hinna göra oss i ordning. Jag tog min handduk, scampoo och tvål och begav mig till en av duscharna som befann sig i korridoren, lite läskigt, tänk om man träffar på nån liksom?! Men allt gick bra i alla fall, hittade en dush som funkade bra med riktigt varmt vatten, det ska liksom brännas lite på kroppen, då är det som bäst;)
Dom andra tjejerna klagade lite på dusharna, tydligen hade deras varken haft bra tryck eller varmvatten, stackarna! Persen för mig kom ca 30 min senare... när vi kom ner till frukosten. Jag är en riktig morgonmänniska, älskar allt med morgonen, speciellt frukosten!! Både det godaste och viktigaste målet på dagen enligt mig:) Det kurrade ordentligt i min mage när vi begav oss ner till frukosten, jag kände mig sugen på en riktigt stor måltid! Men när vi kom ner till restaurangen var det ända jag såg bacon, stekta ägg och championjoner, vita bönor i tomatsås, vitt bröd, choklad croissants och korvar!!!!!!!!!! Jag kände hur hakan trillade ner till knäna och jag måste verkligen ha sett ut som ett stort frågetecken!! "Ska jag äta det där??!" Nej usch och blä aldrig i livet! Som tur var hittade jag fruktsallad och en grymt god musli med grekisk yoghurt som fick bli min frukost dom kommande dagarna. Det var supergott verkligen, men kan ni förstå hur dom inte ens kan ha en liten gurkskiva att lägga på mackan?? Eller en liten bit hårt eller mörkt bröd? Jaja, maten var inget jag hade förväntat mig skulle vara super i England, så det var bara att käka på av det som fanns:)
Klockan 8 tog vi tåget till Peterborough där vi blev hämtade med bil av nån som jobbade på Deacons Academy, skolan där vi skulle besöka en annan IB klass. Det blev verkligen en superdag!! Vi började med "english breakfast" hahaha för att lära känna varandra, sen var det rundtur i skolan, lektion, lunch på kina restaurang och sedan en till lektion. Träffade en massa roliga människor som vi har kontakt med nu efteråt, hoppas dom kan komma till oss och besöka våran skola i höst:)
Dagen avslutades i ett köpcentrum i Peterborough där jag lyckades med mission no. 1! Jag hittade headsetet till Alex iphone som han hade bett mig köpa!:D Wihooo, mission completed!:D


           



Fredag:
Kunde sova något längre den här morgonen vilket var skönt. Tog dusch och käkade frukost och sen tog vi busse in till citicentre i Cambridge där vi gick på en 2 timamrs guideadtur. Låter lite segt kanske men det var verkligen jättekul! Cambridge är verkligen en jättecool stad och våran guide va toppen! Efter turen åt vi lunch på en engelsk pub, jag käkade risotto vilket var gott. Sen blev det shopping resten av dagen i Cambridge:) Och starbucks förstås;)


           



Lördag:
Dagen med stort D var kommen.. Dags för London!! Tog tåget vid 10-tiden och var framme i London till 11. Vi började med att kolla på BigBen, så cool! Vi kollade även på London eye, Themsen, Picadillycircus, National Gallery, Covent Garden, Churchill statyn och premiärministerns bostad:) Lyckades även hitta en söt häst vid deras typ "vaktparad" som jag gosade lite med, hade vid den här tiden börjat sakna mina små sötnosar där hemma i Sverige!!
På eftermiddagen blev det shopping som heter duga! Jag köpte en kjol, solglasögon och en moccalatte + mission no. 2, en termosmugg från starbucks!!:D Mission completed! Vi åkte tunnelbana och hade en skitkul dag!! Sprang på en rolig kille på Debenhams som ville att vi skulle köpa ett nagelkitt, haha han va riktigt nice!!
Vi tog tåget hem runt 7 tiden, nöjda och glada och spända på att få åka tillbaka:)


                 



Söndag:
Dags för hemresa....:( Vi han åka in en stund till citicentre i Cambridge där jag köpte ett par adidas skor, lite te och en jordgubbssylt som jag senare blev tvungen att lämna ifrån mig på flygplatsen eftersom jag hade varit smart nog att lägga den i handbagaget^^ haha, kände mig lite som en terrorist där ett ögonblick när dom kollade igenom min väska hahaha.
Kom hem till Stockholm igen vid 11 tiden på kvällen. Blev hämtad av mamma och Sofie, det va sååå mysigt att se dom:D Även fast man bara vart borta några dagar så hinner man faktiskt sakna dom:)
På tisdagen träffades jag och Alex, han fick headsetet och till min stora glädje var det rätt sort och den funkade:) Men niceigast av allt var att träffa honom för ja hade saknat honom såååxD:D

Vi hade det grymt kul iaf och jag hoppas jag kan åka tillbaka snart, vill se mer av London!!:D


Kommentarer

Postat av: Madde

Jag vill också åka till London!!!

2008-03-20 @ 22:17:45
URL: http://neonlight.blogg.se

Postat av: Jeanette

un poquito... jealous! Jag vill också åka till Londn ju!

2008-03-21 @ 21:54:01
URL: http://muppungen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback