Skänk en slant!

2008-05-08 @ 22:05:11 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Hejsan!
Idag gjorde jag nått som jag aldrig tidigare gjort. Jag stod och skramlade pengar åt Röda Korset utanför en av ingångarna, eller utgångarna beror på hur man ser på saken, till Täby Centrum. Jag och Lisette stod iklädda Röda Korset tröjor med varsin bössa i handen och raggade pengar åt "Rädda Mammorna" kamanjen. Det var ganska lustigt att se hur alla reagerade. En del ler och kommer genast fram med plånboken öppen, andra skojjar till det lite med "tar ni kort eller?" och så har vi dom som ignorerar och låtsas som att dom inte hör! Jag måste erkänna att jag nog nmånga gånger har tillhört den där tråkiga tredje kategorin, men inte nu längre! Från och med nu LOVAR jag att jag åtminstone alltid ska ge ett gensvar till de volontärer som står där och försöker samla in pengar till ett välgörande ändamål.
Jag vet att många tänker att just deras två kronor inte gör någon skillnad, men det är faktiskt fel. Allt är bra allt gör skillnad, vartenda öre kommer till använding!! Alla har inte lust med att agera som volontär arbetare för en organisation som denna, men att skänka en krona eller två är faktiskt inte så svårt och det är minst lika viktigt det:)

Så skänk pengar, världen behöver oss!!

image49



Och hörni, köp den ekologiska påsen på ICA, den e faktiskt bara nån krona dyrare men så mycket miljövänligare;)

CHAO!

H

Kommentarer

Postat av: Julia

Vill påpeka att miljövänliga påsar även finns på coop :)

2008-05-08 @ 22:13:33
URL: http://juwlea.blogg.se

Postat av: Madde

alltid när jag e med och handlar tvingar jag mamma att köpa den ekologisk påsen! :)
om jag hade vetat att ni stått utanför täby centrum idag hade jag kommit förbi innan jobbet och skänkt en slant, jag lovar! :)

2008-05-09 @ 22:30:06
URL: http://neonlight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback