Skogsmullar

2009-09-16 @ 16:49:07 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Synundersökningen gick bra! Har tydligen inte helt perfekt syn men optikern tyckte inte glasögon var akut för min del. Skönt:)
När vi kom hem från synoptik satt mormor och morfar på trappen och väntade på oss. En svamptur i skogen var inplanerad så det var bara för mig och mamma att byta om till mjukiskläder och gummistövlar. Tror vi var ute i ungefär 2 timmar och letade svamp. Först hittade vi förstås nada, men så plötsligt sa det bara POFF så såg man svamp överallt! För att mysa till våran skogstur lite extra hade vi matsäck med oss, kaffe och tunnbrödsrullsmackor som mormor hade fixat:D Mumsigt:) När vi började knata hemåt hade vi hittat både trattisar och några gula vanliga kantareller.







Haha. Vilka skogsmullar va?!

Nu ska det fixas soppa till middag sen blir det hoppträning med Olympus!:D Äntligen!! Håll en tumme för att det går bra:)


Enjoy;)

H


Kommentarer

Postat av: Hanna

Vi ses där! :D



mår barbro bra nu?

2009-09-16 @ 17:16:28
URL: http://hannsingen.blogg.se/

Postat av: Jenna

Åh vilken härlig skogsutflykt! Vi gjorde jämt sånt när jag var liten och vi hade landställe... Varför gör jag inte sånt och åker iväg utanför stan då och då? Undras verkligen när man ser på dina mysiga bilder.. :)



Sv. kul att ni ska till Uppsala! tycker att det är en mysig stad :) Är vovven sjuk? ;/

2009-09-16 @ 20:15:02
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback