Koll på ekonomin

2010-04-30 @ 16:59:06 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Jag är sämst på ekonomi. För mig är amortering, deklaration och räntor som ett främmande språk. Det blir ju inte heller bättre av att man undrar var fan alla pengar tar vägen varenda månad! Alltid samma sak den sista veckan innan lön, man känner sig snuspank.
Men nu ska det bli ändring. Jag har bestämt mig för att ha koll på mina pengar! Jag är faktiskt väldigt duktig på att spara lite varje månad, men jag tänkte att om jag får lite bättre koll på vad det är jag egentligen köper så kanske jag kan spara ändå lite till ;)
Jag satte mig ner med min lönespes för ungefär en vecka sedan och gjorde upp en budget. Skrev ner saker jag måste köpa, hur mycket som ska till sparkontot och hur mycket som får vara "spending money". Jag har dessutom ordnat en liten bok där jag skriver ner VARTENDA LITET KÖP! Och då menar jag verkligen ALLT, från en banan på ICA till ett par nya pjucks.
Den här första månaden får vara lite på prov, så får jag se om jag ska ändra min budget något inför nästa månad :)

Hur pass bra koll har ni på er ekonomi?? Har alla en liten budgetbok hemma kanske? Hehe..



Enjoy;)

H


Kommentarer

Postat av: Zarah

Bra där! :)

Jag var också så duktig en gång i tiden, eller jo här med och har faktiskt spenderat mycket mindre än vad jag trodde. Inte ofta det händer ;)



Ha en riktigt trevlig valborg där hemma, här firas det inte fast 1 maj firas med lite extra demonstrationer och stängda affärer ;)



<3

2010-04-30 @ 20:12:25
URL: http://bloggazarah.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback