Quick update

2010-06-14 @ 09:04:42 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Den här helgen har jag verkligen inte hunnit vara vid datorn, tror senast jag loggade in på facebook var i torsdags! Men sånna helger är ju oftast de bästa eftersom man istället gjort en massa annat skoj ;) Men för att inte verka helt förvirrad och berätta allt i ett blajblaj så tänkte jag försöka ha lite struktur och ge en snabb update, day by day =)

Torsdag, Alex student. Det började med ett soligt utspring vid riddarfjärden och därefter ett sjukt rolig flakäventyr genom stan. Jag som hade lovat mig själv att flaket efter min egna student förra året skulle vara mitt första och sista (jag hatar näligen öl och det faktum att folk HÄLLER det i huvudet på varandra), men tji fick jag och plötsligt stod jag där i vit (!) t-shirt, brillor och gladiatorsandaler och levde livet =)
På kvällen var det mottagning och ännu senare var det utgång för studenterna men själv drog jag mig hemåt eftersom det skulle bli tidigt dagen efter...

Fredag, Amandas student. Gick upp vid 6-tiden för att hinna med joggingtur och alla andra morgonbestyr. Vid 7.30 kom mormor och morfar hit för att hämta upp mig och mamma och sen begav vi oss söderut mot Nyköping. Vid 10-tiden var vi på Max skolavslutning. Han slutade nämligen 9an! Jisses, min lillkusin har blivit stooor. Sen blev det lunch och mami oh jag hann även med en tur på stan, Nyköping är en supermysig stad att traska runt i. Vid 14.00 var det dags för Amandas utspring vid hamnen. Det var superhäftigt för alla studenterna från deras skola kom med en stor båt som la till vid hamnen och som de sedan sprang ut från, riktigt maffigt och unikt! På eftermiddagen kunde vi sen skåda en cortes (stavning mami?) med flak, lite mer uppstyrt än i Stockholm alltså..^^ Hela staden var full av glada studenter! Så nice. Dagen avslutades med mottagning och god buffé hos Amanda och därefter ytterligare en mottagning i Nyköpingstrakterna hos en barndomskompis till mig och Sofie =) Sen HEEEEEM...

Lördag, supriseparty. Åter upp tidigt, vid halv 7 har jag för mig, för att hinna till jobbet. Ett lååångt 10-timmarspass senare begav jag mig mot mysiga Midsommarkransen (minnen..) för att gå på en avskedsfest för Alex och Robin som snart flyttar till Chile. Det var galet kul med en MASSA människor och mycket skratt. Gabi var också där och tillsammans så hade vi köpt en kaviartub till Alex och några "vuxentidningar" till Robin i avskedspresent, hehe. =)

Söndag, jobb. Började vid 12, något som borde vara sovmorgon men eftersom jag kom i säng sent dagen innan så hade jag fått långt ifrån tillräckligt med sömn. Jobbade till 21 och jag tror aldrig tiden gått så långsamt. Sista timmen hade jag tårar i ögonen och jag fick anstränga mig för att alla dem öppna. Men som en ängel sänd från åvan fick jag vid 8-tiden ett sms från mamma där hon slrev att hon kunde hämta mig efter jobbet så jag slapp åka komunalt. Yeeeeeeeeeeeeeees, djupaste tacksamhet! ♥♥♥

Har sovit gott i natt :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Postat av: mamzi

Hmmmm



Det stavas "kortege" och änglarna kommer från "ovan" inte "åvan"... :-)



Jisses...

2010-06-15 @ 14:12:07

Postat av: Hanna

HAHAHAHAH. Shit. Aa men den går att förklara. Jag gick ju faktiskt på ÅÅÅÅÅVA gymnasium, get it? ;)

2010-06-15 @ 21:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback