Empanada

2010-05-06 @ 19:04:05 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


De som känner mig vet att jag är lite förtjust i allt som har med spanska och latinamerika att göra =) Inte minst spansk/latinamerikansk mat!! Jag antar att det är Alex förtjänst att jag fått smaka en massa konstiga grejer med roliga namn, typ completos och alcachofa.. hehe.
MEN, min absoluta favorit har alltid varit empanada! Mmmmmmmm! En svenne skulle säga pirog men det låter så fult och smakar inte alls som chilenska empanadas, det är två helt skilda saker!
However. Jag och mormor har länge tänkt att vi ska göra egna empanadas och idag fick vi äntligen tid till att testa det. Vi gjorde på 2 olika sorters degar (smördeg och en slags pajdeg) och sen fyllde vi dom me den klassiska köttfärsblandningen gjord på färs, ägg, russin, lök och kryddor. Mums;) Har inte smakat på de små underverken än, jag är dock helt säker på att de INTE kommer smaka riktigt som de chilenska empanadas jag har ätit tidigare.. Men det var kul att testa i alla fall =)





Har du ätit empanada nån gång? :)

Enjoy;)

H




Kommentarer

Postat av: linn

svar: jamen visst :)



vilken snygg blogg du har... har några funderingar ^^ Haha hoppas du har lust att svara,



1) vad står din tatuering för? op vilket språk och vad betyder det? :)

2) Jag skulle SÅ gärna vilja fara till london! Men jag undrar

- vilket bolag flög du med?

- är det dyrt där?

- hur fixade ni "övernattning", hotel?



kram!!

2010-05-06 @ 21:52:44
URL: http://linnorlin.blogg.se/

Postat av: linn

svar: åh vad kul det lät, jaaa tack så mkt :) !!!! Hur mkt kostade tatueringen? ^^

2010-05-07 @ 11:36:40
URL: http://linnorlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback