Ödmjukhet.

2010-10-11 @ 20:10:54 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Jag har kommit fram till att det finns en del egenskaper som är bra att ta fasta på här i livet. Eller detta är givetvis individuellt. Det har liksom att göra med hur man ser på sig själv och hur man vill vara som människa. Jag har insett att det för min ëgen del finns två egenskaper som jag dyrkar och som jag verkligen försöker leva upp till. Det första är tålamod. Det andra är ödmjukhet.
Med dessa två egenskaper som ingredienser i livet lär man sig att se glaset som halvfullt snarare än halvtomt. Alla har faktiskt en gnutta ödmjukhet i sig, men ibland gömmer den sig långt där inne och man måste liksom lirka fram den. Man kan inte lirka på andra, nej. Man måste lära sig att plocka fram sin egna ödmjukhet. Den finns där :)



Enjoy;)

H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback